Nieuw avontuur vanuit Piacenza naar Bobbio

24 juni 2017 - Bobbio, Italië

Hallo beste lezers

Gisteren vanuit Rigi vertrokken met tandradbaan en vervolgens met auto via Milaan naar Piscenza gereden met airco gelukkig want de temp liep op naar 36-38 Gr dus sauna pakken was niet nodig. Auto in klein gehucht geparkeerd San Bonico en met de fiets de stad in en bijgetsnkt☀️

Voortreffelijk gegeten in osteria lokale specialiteiten.

Vanochtend vertrokken per bianchi richting Bobbio Veel gerust vanwege de enorme hitte en in elk dorp bijgetankt met café en aqua en bidons gevuld. Als ik al lui was dan is nu dit zweet er wel uit! Prachtige route over witte weggetjes veel klimmen en dalen en schuilen voor de zon af en toe want dit zijn nog eens temperaturen☀️☀️☀️

Vlak voor eindbestemming na 55 kmvandaag een enorme knal de achterband was compleet gescheurd vanwege te hoge 9 bar en hitte niet meer dan 6 bar oppompen volgens de fietsenmaker in Bobbio. Direct maar een nieuwe tube gekocht en reisadvies. Het is in Bobbio niet toeristisch alleen maar Italianos

Een duik onder de historische brug genomen in het frisse woeststromende water deed mij erg goed!

Vanavond is er een festival maar ik maak het niet te laat want morgen volgt een zeer zware etappe met heuvels van ca 100 km naar Recco aan de kust waar ik een dag zonder fietsen heb gepland maar een zeereis naar San Fruttoso Abdij met strandje in baai alleen per boot of te voet bereikbaar

Bonne notte!

1. Robert-jan:
    26 juni 2017
    Mooie fietstocht Frank. Kijk uit voor de hitte! Die is verraderlijk. Zelf een black-out gehad vanwege oververhitting tijdens mijn fietstocht van Pisa naar Florence. Er is niet voor niets een siësta in Italië. Ik vertrok bij grote hitte tussen 7 en 8 uur en stopte om 14.00 uur in de middag. Bij gemiddeld 20 km/uur met MtB had ik dan80 km gefietst Arrevedecci brother