It was just a perfect day☀️ Lou Reed Fietsen van Roncole via Busseto naar Cremona en terug

29 juni 2017 - Bergamo, Italië

Vandaag mooie rustige dagtocht per fiets gemaakt naar Cremona via oa  Verdi route en over rustige B wegen / witte wegen. Ca 70 km. De route met de aardige hoteleigenaar doorgenomen die mij maar steeds caffe espresso's bleef aanbieden dus was ik wel vol energie om op pad te gaan! Hij reed zelf een mooie Colnago racefiets.

Het weer was erg aangenaam en de route was een vlakke route ook wel eens fijn. Geen toerist te bekennen en de echte Italiaanse sfeer kunnen proeven! Busseto erg leuk gezellig  stadje Theater en Museum Verdi bezocht maar ook de plaatselijke bar!

De weg naar Cremona erg rustig over apart fietspad door de gele korenvelden. Ben onderweg paar keer gestopt om Vd enorme stilte te genieten onder het genot van een perzik en abrikoos !

Cremona heeft ook mijn hart gestolen zo mooi en geen massatoerisme Heb daar op de piazza Duomo mijzelf getracteerd op een panini met parmaham uit de streek.

De terugweg begon het toch enorm te waaien zeker 30 km windkracht 5-6 tegen helaas! Goede training voor de komende wielerronde as zondag La Mitica Colli di Coppi waarover later meer s avonds 135 km naar Bergamo gereden en weer in zelfde restaurant als vorig jaar heerlijk lokaal gegeten. Morgen vroeg op want Ninette komt 08 uur aan op de luchthaven van Bergamo

Bonne notte Francesco

1. Saskia e dirk: