Recco naar Genua trein via San Remo naar Ospeladetti en terug naar Diano Marina over fietspad langs

27 juni 2017 - Diano Marina, Italië

Vanochtend eerst even warmgefietst naar Genua ca 22 km langs drukke weg langs zee. Elk dorpje ligt beneden en dat betekend steevast klimmen en dalen naar het volgende dorp.

Ik heb besloten de trein te pakken naar San Remo. Dit duurde 2.15 uur omdat de trein elke plaats stopt. In San Remo aangekomen in ondergronds treinstation met lange tunnel schreeuwde een Italiaanse agent volgens mij iets naar mij maar ik kon er geen woord van verstaan. Was in de tunnel gaan fietsen en dat mocht niet van deze beste man. Algauw kwam er een carbinieri met een soortement electrisch golfkarretje achter mij aan en gebaarde druk dat ik mijn paspoort moest laten controleren en wasr ik wel heen ging? Ik heb iets met tunnels,  politie in combinatie met mijn fietsreizen! Ik vertelde dat ik oo een oude Bianchi reed uit respect voor Fausto en ga meedoen aan een race as weekend in Castellania geboortedorp van Fausto. De mannen keken mij verbaasd aan en schreven dit keer geen bon uit en ik heb hen ook geen fooi gegeven!

Per fiets van San Remo naar Ospeladetti over een prachtig aangelegd fietspad gereden. Toen weer terug naar San Remo via Imperia naar Diano Marina waar ik een klein gezellig hotelletje geboekt heb. Er moest voor en na Imperia nog flink geklommen worden om de kapen te ronden. Voor de fietsliefhebbers onder ons de link:

Morgen wordt er 1 dag minder weer verwacht en maak later plan om toch met de trein binnenland in te gaan om drukte en slechter weer te mijden.

Bedankt voor het lezen Grazie☀️

1. Robert-jan:
    27 juni 2017
    Mooie foto's Frank metname van Fausto Coppi en tunnel. Mooi fietspad zo langs de kust
  2. Eric Mioch:
    27 juni 2017
    Genieten hoor Frank! prachtige plaatjes en toffe verhalen!
  3. Eric Mioch:
    27 juni 2017
    Prachtige plaatjes en toffe verhalen!
  4. Peter:
    28 juni 2017
    Ziet er prachtig uit. Genieten man,
  5. Arthur en Petra:
    29 juni 2017
    Wouw, je bent weer helemaal in vorm volgens mij!! Genieten zeg zo langs de kust. Wat een prachtige bloesem!