Lange reis van Diano St Pietro via Genua Tortona Voghera terug naar Piacenza en naar Busseto

28 juni 2017 - Busseto, Italië

Gisteravond besloten om de drukkere kustweg te mijden en mijn retour naar Piacenza per trein voort te zetten omdat Ik Ninette as vrijdagmorgen 08 uur van vliegveld Bergamo ophaal en dit een hele grote afstand is. Ook werd er mij teveel Duits gesproken en ik zoek meer de autochtone gehuchten op. De totale reisduur per trein was ca 5,5 uur!!

Ik had een IC Intercity ticket geboekt naar Voghera.

Fiets in de treincoupe en de conducteur schudde zijn hoofd dat dit niet mag en kan!

In IC alleen verpakt in fietstas?? Vertelde hem dat ik moeilijk op trektocht een grote fietstas kan meenemen! Hij verzocht mij bij Genua uit te stappen en een uur later dan gepland een boemel te nemen. Wederom geen bekeuring ha ha ha! In Voghera moest ik weer overstappen en 1 uur wachten Heb in Centro Storico bijgetankt en het begintme toch te hozen en onweren! Ca 17 uur kwam ik dan weer terug in Piacenza waar ik de regen heb moeten trotseren naar La Bonica waar ik mijn car geparkeerd had. Deze stond er gelukkig nog! Aldaar vandaan naar logement Busseto gereden Roncole Verdi Geboorteplaats van Verdi! Nabucco opera met de stamgasten meegezongen na een heerlijk avondmaal!

Chiao

1. Anita:
    28 juni 2017
    Klinkt weer veelzijdig en avontuurlijk. Ilja Pfeiffer nog niet ontmoet. Veel plezier samen verder
  2. Arthur en Petra:
    29 juni 2017
    \wat een avonturen Frank. Zo kom je nog eens ergens... :) haha. je bent me er eentje! Je fiets in een fietstas, die Italianen verzinnen wat! Je legt wel grote afstanden af zeg!
  3. Robert-jan:
    29 juni 2017
    Goed besluit Frank . Langst de kust is het vaak erg toerisch en er is veel vakantieverkeer