1 e etappe Maastricht via Luik naar Namen 110 km

16 juli 2016 - Namen, België

Hallo allemaal!

Eindelijk is het dan zover Ninette mijn steun en toeverlaat heeft mij vanochtend in alle vroegte 10.30 uur afgezet en uitgezwaaid vanuit Maastricht. Helaas tegenwind de hele route ca windkracht. 3-4 en verder wel lekker weer ca 21 Gr. bewolkt en niet dus koud!

Vanaf Maastricht via fietspad langs de Maas naar Luik gereden. Was wel erg opletten ivm verkeer! Luik was ik vrij snel door en kwam in industriegebied Seraing terecht. Vergane glorie! Na Huy of Hoei kon ik vrijstaand fietspad volgen langs de Maas naar Namen waarbij ik wel enkele keren verkeerd reed omdat de bewegwijzering echt op z'n Belgisch was Uiteindelijk na ca 110 km in Namen gezocht naar onderkomen en na ca 5 km rondgereden te hebben trof ik een jongen Frans uit Tilburg die naar de jeugdherberg zocht. Dit leek mij wel wat. Was tijd geleden dat ik in een Auberge D Jeunesse geslapen heb. Samen heengefietst en geproost op de goede  afloop met la Chouffe Kabouterbier en de Tour de France gekeken. Bonne Notte

1. Robert-jan:
    16 juli 2016
    Hoi Frank,

Goed gedaan broer. 110 km met tegenwind richting Namen met 10 km bepakking. Veel plezier en proost
  2. Henk Kuijt:
    17 juli 2016
    Fijn steeds iets van je te horen;vandaag zeker naar Frankrijk(Elzas)?
  3. Arthur en Petra:
    17 juli 2016
    Hé stoere fietser!! Knap werk hoor. Wij vinden 110 km echt een heel eind, zeker met tegenwind en wat obstakels onderweg een behoorlijke beproeving!! Nu wij dit schrijven ( zondag 19.00 uur) ben je alweer op je volgende rustplek aangekomen hoop ik... succes!!