2e Etappe Namen naar Revin Frankrijk ca 110 km incl. Foutrijden
17 juli 2016 - Revin, Frankrijk
Hallo daar is die weer! Na een erg gezellige avond met diverse trekkers en een man uit Algerije niet een optimale nachtrust met 4 vreemde snurkers die allesbehalve stil de nachtrust bedierf. Dus dan maar vroeg op bedden afhalen ontbijt opruimen ja dat moet je in een jeugdherberg. Was lang geleden en voelde mij direct stuk jonger ook na z on nacht!
Al snel zat ik op een terras bij te komen in Dinant en wie kwamen daar aanschuiven de 'Nieuwkoopjes' meneer kwam uit Nijmegen en zijn vrouw uit Brabant en waren onderweg naar Barcelona Het leek net het programma "we zijn er bijna...."
Na alle nuttige en onzinnige reizigersinfo uitgewisseld te hebben zei ik na 1 uur dat ik maar weer eens een stukkie ga fietsen! Wel weer de hele dag tegenwind!
Al snel ging ik de grens over geen paspoort of controle het is nog geen Frexit dus!
Uiteindelijk ben ik in Chooz bij een Nucliaire kerncentrale beland in de Bush waar alleen nog maar mountainbikers met fietsen onder de modder tegenkwam. Na in gebrekkig Frans gevraagd te hebben of dit pad straks beter wordt keek men min verbaasd aan met een racefiets! Dus rechtsomkeert gemaakt ca 10 km omrijden!
Dan moet je ook maar een TomTom of GPS monteren! Nee staat niet op deze oude rakker van een byciclette even los van alles!
Uiteindelijk kwam ik via serieuze heuvels in Givet terecht bij het plaatselijke VVV waar ik mijn beide bidons gretig afgevuld heb en een routekaart Voie Verte ter ondersteuning meekreeg! Dus vol goede moed weer op pad gegaan via Fumay naar Revin.Erg weinig te doen bijna geen hotels dus B&B opgezocht zat vol! Deze heeft een andere B&B "La Bonne Source"gebeld en er was plek! Nu even resetten! Tot de volgende keer!
Even een reminder Frank en waarschijnlijk overbodig maar toch..: je gaf zelf aan dat je bandenspanning zakt ook al rijdt je er niet eens mee en dat komt dat elke band in een bepaalde mate difuus is en dat is normaal, check daarom elke dag je bandenspanning want een band op spanning gaat het minst snel lek. (c.a. 8 Bar)
Als je op een nat wegdek heb gereden is het raadzaam om de banden te controleren op steentjes die door het "nat" blijven plakken aan de band en juist met droog weer (vooral de vlgd dag) de band penetreren.
Tot de volgende!
Groet! Eric Mioch
Ze blijven na Vittoria Pitstop latex vulling behoorlijk goed op spanning veel glas en scherpe steentjes kunnen ontwijken
Gr Frank
Zo te lezen ga je op die oude Bicicletta als een speer. En dat met al die tegenwind. Hoe is het met je benen, rug en'derriere'? Slaap lekker in Revin, geen snurkers vannacht? Bonne notte mon frere
Mijn lichaam en oude Bianchi maken het goed !
Ik ben trots op je, liefs van je zus
Sneller ha ha ha maar ga tandje lager nu!