9 e etappe Biel / Bienne via Aarberg naar Bern ca 55 km 25 Gr ☀️☀️

24 juli 2016 - Bern, Zwitserland

Hallo Allemaal,

Ik hoop niet dat mijn verhalen jullie gaan vervelen? Het is wel om het later terug te lezen voor mij en anderen evt. die ook adhv dit openbare blog deze reis willen maken. Het is wel wat werk en wat moet je anders naast het fietsen doen he?

Vanuit Biel via het meer Le lac du Bienne bergop richting Aarberg met zeer stevige collen. Aarberg prachtig stadje met oude houten brug over de Aare. Na een cappuccino begonnen aan de volgende pittige stijging van wel 12-13 % waarbij ik af en toe moest afstappen vanwege de drukkende hitte☀️En om shots te maken he! Goed excuus he! De Zwitsers hadden het ook moeilijk hoor! Kon 1 tijdrijder tijdje bijhouden ca 70 km per uur heuvelafwaarts maar moest toch lossen!

Enorme afdaling veilig in Bern Altstad aangekomen en Museum Zwitserse schilder Paul Klee bezocht. Het museum was ook erg mooi ontworpen door Italiaanse architect zie brochure / foto. Bern en Aarberg zij echt sprookjes steden haast te gelikt!

Nu verblijf ik in B&B in Klee orginele naam he? Midden in de Bush en prachtig met uitzicht op de Alpen die gaan komen.

1. Arthur en Petra:
    24 juli 2016
    Hé Franky,
    Nee ik ben je reisimpressies nog lang niet beu, schrijf maar lekker verder hoor. ( voel me een beetje mee op reis, ook al ben ik nog gewoon aan het werk!) Mooi dat je tijd genomen hebt om het museum in te duiken!! Ziet er zowel van binnen als qua architectuur prachtig uit. Zwitserland is idd een mooi land!
    Succes verder, de Alpen in het verschiet.... dat wordt zweten!!
  2. Marco:
    25 juli 2016
    Heel erg mooi.
    Ben wel een beetje jaloers!
    Veel suc 6 in de alpen!
  3. Frank Kuijt:
    25 juli 2016
    Thxx Ja Marco het is af en toe wel afzien maar wat allemaal onderweg meemaakt is het wel de moeite waard.

Chiao Fratello Zal
    Ik even bij onze leverancier FAS de inkoopcondities aanscherpen☕️☕️