10 e etappe Bern via Spiez klim via Kandersteg naar Brig 110 km excl trein ca 10 km

25 juli 2016 - Brig, Zwitserland

Hallo meine freunden

Vanochtend vroeg uit Bern vertrokken was heerlijk fietsweer over prachtig fietspad via Thun naar Spiez langs de Thunersee. Heb bij de Lidl ingeslagen voor de klim naar Kandersteg. Gelukkig maar want halverwege liep mijn achterste tube leeg. Eindelijk een lekke band na ruim 900 km! Eerst proberen 2x te verhelpen met Vittoria pitstop  latexinspuiting. Heb geen binnenbanden maar Vittoria tubes.

Echter de gravelsteentjes wegen zijn meer voor de mountainbikers onder ons dus reserve tube gemonteerd en geplakt. Echter hier moet normaal minimaal 8 uur drogen voor staan maar daar had ik geen tijd voor. De tubelijm is dan pas uitgehard. De band flink opgepompt opdat deze niet Van de velg zou glijden in haarspeltbochten tijdens afdaling later. Via Blausee gelopen. Na stevige klim 12-15 % stukken eindelijk aangekomen in Kandersteg. Hier houd de weg gelukkig op en kun je alleen met de trein een stukkie mee door de berg. Daarna spectaculaire afdaling gemaakt door tunnels en totaal ca 20 km! De velgen werden behoorlijk heet vh pompend remmen en ben af en toe gestopt om af te laten koelen omdat de lijm ook niet uitgehard was ! Vooral de bochten voorzichtig genomen je zag tijdens de Tour ook een NLse renner zijn tube Vd velg afrijden! Ik wil nog geen einde aan mijn leven maken! Na deze afdaling nog ca 30 km naar Brig gefietst en lekker bijgetankt

Morgen Italy

1. Arthur en Petra:
    26 juli 2016
    Dat is een bekend stukje Zwitserland voor ons Frank! Jaren op wintersportvakantie in Beatenberg geweest ,in de buurt van Interlaken en Thun.
    Mooi is het daar! Fijn dat je band weer gerepareerd is, wel oppassen geblazen met die flinke afdalingen!!
  2. Frank Kuijt:
    26 juli 2016
    Lijm was nog niet echt uitgehard maar alkes goed afgelopen vooral in de bochten oppassen geblazen. Je ziet op de foto's de lijm op de wielen zitten vanwege de hitte!