7e etappe Bains les Bains binnendoor Montbeliard ca 100 km heerlijk regen

22 juli 2016 - Montbéliard, Frankrijk

Mon Amis,

Het was vanmorgen nog benauwd drukkend of kreeg ik het benauwd wat me te wachten stond vandaag? Via GPS forevermap op mijn phone schrijf ik elke avond een mooie landelijke route uit die wel erg om is maar rustige weggetjes pakt met zeer uitdagende colletjes! Het gebied heeft veel van de Ardennen weg qua heuvels met haarspeltbochten. Bijna elk dorpje ligt beneden en dan weet je dat het daarna weer flink klimmen geblazen is. Tijdens een afdaling in het bos stak er plotseling een hert over en gelukkig kon ik hem ontwijken dankzij de goede remmen van Eric sponsor van Mioch Cycling, maar voor een foto was ik te laat! Al snel begon het te onweren en te hozen! In een woord zalig! Voordelen zijn: meer zuurstof in de lucht, minder verzuring in de benen, minder drinken nodig, toename aantal km. / snelheid, kortom eigenlijk alleen maar voordelen! Heb wel een betere conditie ook de bergen/ heuvels gaan mij makkelijker af dus dat bied hoop voor Zwitserland morgen richting Tavannes / Biel via col des Rangiers. Hoop dat de douane mij nog herkent adhv pasfoto vanwege baardgroei ha ha ha Ook sprak een jongeman mij onderweg aan mbt mijn gele trui! Cette une maillot Jaune!  Ik vertelde dat ik het peleton voorgoed had gelost ha ha ha

1. Eric Mioch:
    22 juli 2016
    het peleton voorgoed gelost.....weet even niet meer welk jaar dat moet zijn geweest... Hahaha!
    de remmen gingen pas goed werken nadat ze gingen samenwerken met een mooie velgrand, erg nuttig dus :-)
  2. Frank Kuijt:
    22 juli 2016
    Alleen met nat weer oppassen geblazen he! We Will survive!
  3. Robert-jan:
    22 juli 2016
    Goed bezig broer. Na hitte komt onweer en verkoeling. Volgens mij heb je je keuze gemaakt kwa fietsroute? Respect en wat een power en vechtlust heb jij om je doel te bereiken. Zeker van moeders meegekregen 'fries bloed' . Slaap lekker broer , ik ben trots op je
  4. Frank Kuijt:
    22 juli 2016
    Thxxx Brother Lief van je, het geeft wel een enorme kick
    om dit te kunnen he? Jij kunt ook trots zijn op
    Jouw verre fietsreizen hoor! Leuk
    Om eea uit te wisselen
  5. Arthur en Petra:
    22 juli 2016
    Leuk die foto van je fiets op je slaapkamer, dat ziet er echt geweldig uit!! Ik kan me voorstellen dat na al die hitte van de afgelopen dagen een bui regen verkwikkend is. Succes met al die cols die nog komen en goede nachtrust, wat zal je lekker slapen met zoveel km in je benen!!
  6. Frank Kuijt:
    Thxx Arthur en Petra