5e etappe Commercy naar Neufchateau Vogezen 80 km Inc 25 km Foutrijden 33-35gr wind nog steeds tegen

20 juli 2016 - Neufchâteau, Frankrijk

Lieve mensen,

Vandaag de route hervat na de Pharmacie bezocht te hebben voor lipgloss en apres soleil! Je verbrand op de fiets levend ondanks insmeren factor 30 en race cap op!

Eenmaal lekker onderweg kwam ik bij een soort snelweg resto voor truckers die allemaal zaten te bunkeren en drinken (doen overigens de Fransen altijd!) heb ik na ruim 35 km 2 koude cola's achterover geslagen en kwam daarna weer een beetje bij bewustzijn in de airco Vd truckstop! Bidons gevuld en weer op pad echter ik was compleet verkeerd gereden 13 km en moest deze weg weer helemaal terug heuvelop. Ik vond het al zo raar dat ik wind mee had maar door al kronkels van de Maas zou dit kunnen voorkomen. Prachtige stille witte weg route vervolgd en onderweg duik genomen in de Maas Pierlala naakt want er was geen kip laat staan een mens te bekennen! En wat dan nog leve de vrijheid!

Na pitstop mijzelf op 1 solero ijsje getracteerd en uiteraard Sweppes. Neufchateau is een behoorlijke plaats om bij te komen! Hotel gezocht en er sprak mij een Nederlandse best fraaie jongedame aan in het Nederlands. Zij vroeg mij eerst met fiets in haar kofferbak mee te rijden 20 km zuidelijker want daar wist zij uit haar verleden een erg charmant Gites de France te kennen. Daar nam men de telefoon gelukkig niet op. Het werd mijn hotel Eden heb haar kunnen "afpoeieren" had absoluut geen zin en interesse om dingen samen te doen! Tres fatiquee! Ga nu de stad in groeten Frank

1. Eric Mioch:
    20 juli 2016
    ik ben jaloers! prachtig weer en dito foto`s!
  2. Frank Kuijt:
    20 juli 2016
    Hi Eric Bedankt voor jouw reactie. Snel herstellen he! Gr uit Neufchateau
  3. Arthur en Petra:
    21 juli 2016
    He Frank,

Je bent goed op weg!! Jammer van je rondje extra km ......Ik kan me voorstellen dat je met zo'n hitte een duik neemt in het koele water!! Heerlijk.