3e etappe Revin naar Verdun 170 km en 4 e etappe Verdun Commercy 60 km erg heet☀️

19 juli 2016 - Commercy, Frankrijk

Hoi allemaal,

Heb gisteren de grens van mijn kunnen bereikt na ca 170 km eindigen over behoorlijke heuvels in de Lorraine tegenwind en tres chaud 30 Gr! Veel pitstops gemaakt en ook de fout gemaakt een koel biertje te pakken onderweg. Ik zag dat wielrenners uit Limburg onderweg doen met een behoorlijke omvang. Wellicht is dat wel het geheim om heuvels te pakken? Ook magnum dubbele choco en veel Sweppes tonic Citron genuttigd. De bidons werden bij elke bar van koud water voorzien maar gingen zo snel op! In Charleville Mézières was voor mij een missere!  Bijna op autobaan beland veel omgereden en geklommen op drukke wegen maar het fietspad langs de Maas naar Stenay maakte alles goed! Echter ik wist niet dat er nog behoorlijke cols na 140 km in het verschiet lagen van ca 380 mtr. De filosofie Vd heuvel was nu echt begonnen. Heb langs de weg een lasagne en 2 cola's gedronken om laatste kms naar Verdun te volbrengen! Ik had de geboekte B&B gebeld dat zij zich niet ongerust hoefden te maken! Daar aangekomen ijskoude douche enkele biertjes in tuin met Duutsers Brasiliaan en eigenaar gedronken! Erg gezellig maar mijn pijp was nu echt leeg! Uitgeslapen tot 10 uur en rustig ontbeten om er een kalme dag van te maken 60 km tot in Commercy! Daar Paleis Stanislas bezocht is niet alleen in Nancy! VVV geweest voor hotel. Ik vond de kamer vrij heet en wat bleek de verwarming stond per ongeluk aan!! 30 Gr! Tres Chaud! Ik vertelde dat ik het absoluut niet koud had! Eigenaar Bernard klopte aan en kwam met ventilatoren aanzetten erg behulpzaam! Tot de volgende keer!

1. Arthur en Petra:
    19 juli 2016
    Maar Frank, met zulke hoge temperaturen en zo een lange tocht ( 170 km). put je jezelf uit!! Gelukkig vandaag 60 km, dat klinkt beter. Het is een echte Tour de Force op deze manier!
    Hier vandaag ook 34 gr. in de schaduw, pfff...
    Heel vel succes weer op je tocht en sleep well!
  2. Robert-jan:
    19 juli 2016
    Maak er geen wedstrijd van en blijf genieten van de prachtige landschappen en let op je grenzen Frank . Hoe is het met je kont en voet? Vandaag 60 km gefietst naar Nijmegen en omgeving om 4daagse lopers aan te moedigen bij Waalbrug. Erg gezellig+ behoorlijk heet 32 Gr. Behoorlijk zon in mijn gezicht gehad en erg heet op de fiets. Gelijk koude douche thuis genomen. Bonne notte Frank slaap lekker maar dat zal wel lukken na zo'n fietstocht. Je broer
  3. Frank Kuijt:
    20 juli 2016
    Hi Rob Leuk jouw gesproken te hebben per whats app telefoon en bedankt voor jouw reactie. Met heuvels bergen neem ik meer de tijd ! Weet nog niet hoe verder naar zuiden te reizen via Vittel oid Plaatselijke VVV informatie vragen morgen Chiao Frank