Training voor fietsreis naar het Zuiden 2016

18 juni 2016 - Mook, Nederland

Beste lezers,

Vanwege structurele blessure aan mijn hiel/been na veel hardloopwedstrijden en lopen van Pelgimsroute Franciscus van Assissi vl. sportiviteiten per racefiets voortgezet.

In ca. 6 maanden ruim 2.900 km getraind op mijn 40 jaar oude Italiaanse Bianchi racefiets voor een fietsavontuur naar het Zuiden dit jaar, zonder enige boeking, verplichting etc Deze fiets heb ik geïmporteerd uit Italië en is erg beroemd vanwege de races gewonnen door o.a. de italiaanse wereldkampioen  Fausto Coppi in het verleden. "Campione del Mondo". Dit zit er voor mij vl. nog niet in, ha,ha,ha...

De afstand, snelheid en bestemming is niet belangrijk maar de weg ernaar toe. Elke dag een stukje naar het zuiden rijden. (Tekst Ilja Pfeijffer, uit boek "de filosofie van de heuvel"). Dit boek is mijn inspiratiebron voor deze reis.

Ik ga beleven waar deze oude Bianchi mij gaat brengen en wat mijn lichaam dagelijks aankan. Minimale bepakking mee en overnachten in B&B, hooiberg of hotel. Natuurlijk ook niet vergeten te genieten! Dus volop avontuur!

De fiets staat momenteel bij een Italiaanse racefiets specialist, Mioch Cycling in Cuijk,  voor het aanpassen bergverzet en grote beurt.

Ciao arrivederci!

Frank