14 e en 15 e Etappe Belgirate >Como en 15 e dag >Ghisallo berg> Vercurago 85km + 80km tot1300 km>

30 juli 2016 - Vercurago, Italië

Hallo

Vanaf Belgirate vroeg vertrokken via Arona, binnendoor via Varese naar Como stad. Vlak voor Como weer achterband stuk en niet meer te repareren met latex pitstop. Dus weer vervangen! Zeer hartelijke ontvangst bij B&B in  Ferme bovenstadje Como Daarna Como bekekenen goed gegeten daar waar alleen Italianen komen echter werd het weer gezellig met rode wijnen enb negroni cocktail en ik realiseerde mij later pas dat ik nog terug ca 4 km behoorlijk moest klimmen naar mijn slaapplaats!

De volgende dag eerst naar fiets shop geweest om weer tube en lijm te kopen je weet immers maar nooit! Veel glas en slechte wegen alhier. Toen kon ik aan de beklimming via Erba naar Ghisallo beginnen. Ik heb in dagen niet zoveel gezweet! Het was de hele dag drukkend en benauwd en flink klimmen om bij het Wielermuseum en kerkje te komen. Veel water en fruit mee voor onderweg. Uiteindelijk werd ik ruimschoots beloond met veel belangstelling van Wielerliefhebbers van allerlei landen! Het museum wilde mijn fiets graag opnemen in haar collectie ! Je zag hier uitsluitend fietsers met triple cassettes en Carbon fietsjes. Op deze oude fiets vanuit Nederland met bepakking 2 x 6 cassette naar hier? Ze keken mij ongeloofwaardig aan. Zij vonden dat zij al enorm gepresteerd hadden met hun dagtochtjes ! Het museum en het befaamde kerkje en de omgeving was echt een hoogtepunt tijdens mijn reis. Terug ben ik afgedaald via Asso, Valbrona, naar Onno waarbij ik flink in de remmen moest knijpen vanwege de haarspeltbochten! Daar moet ik toch meer op trainen,echter in het vlakke NL rem je haast nooit! Daarna langs het meer door 3 tunnels totaal 4 km lengte gesjeesd wel lekker koel maar veel herrie van verkeer. Ik had mijn lampen aan maar een hoop wielrenners namen het niet zo nauw!

Via Lecco nu aangekomen in Albergo Vercurago. De eigenaar was ook een goede wielrenner en ik heb zijn Da Rosa fiets moeten bekijken en zag vanmiddag nog net Bauke Mollema op TV ronde winnen in Spanje. Ook had hij als kind met Marco Pantani kennis gemaakt en liet mij foto's zien . Echte sportfanaten hier!

Deze 2 dagen ruim 160 km met de nodige beklimmingen voltooid en totaal nu ruim 1300 km op de teller staan

Morgen ga ik naar Bergamo ca 30 km. om vandaaruit de trein te nemen naar Verona ca 100 km verderop om mijn fiets bij de leverancier Chessini Bikes daar achter te laten en deze wordt dan met bestelling van mijn fietsenmaker Mioch Cycling in Cuijk mee teruggestuurd en ik ga dan eerst Verona onveilig maken om vervolgens maandagavond terug te keren naar Bergamo om mijn vliegtuig dinsdag 8.30 uur naar Weeze Dusseldorf te pakken. Ik dank jullie allemaal voor jullie reacties en in het bijzonder Eric Mioch die mijn fiets voorbereid, en van ander verzet heeft voorzien en de retourzending van mijn fiets heeft geregeld! Een tocht met uitsluitend hoogtepunten! Arreverdercci Bonne Notte Frank

1. Frank Kuijt:
    30 juli 2016
    Ik wil mijn fiets bedanken voor de voorspoedige tocht☀️
  2. Arthur en Petra:
    31 juli 2016
    Wat een ervaringen allemaal! Ik begrijp dat de mensen die je ontmoet respect voor je hebben, het is ook ver en de weg zeker niet overal goed begaanbaar. Maar gelukkig kun je de moed er goed in houden, zelfs bij de 3e lekke band!!
    Bijzonder die fietskerk en het museum!
  3. Robert-jan:
    31 juli 2016
    Leuk dat je het kerkje in Ghisselo hebt bezocht. Nog veel fietsplezier.