12 e en 13 e dag / etappe Goed weer en relaxen 50 km dagtochtjes langs meer.

28 juli 2016 - Belgirate, Italië

Hallo Allemaal

Deze dagen rustig aangedaan en veel genoten van Verbania naar Belgirate Hotel Milano aan het meer met uitstekende service en met gebruik van zwembad bij ander Hotel hier 2 nachten verbleven. Ca 50 km aan dagtochtjes besteed naar oa Arona San Carlo Statue. Beeld is 35 mtr. hoog en dit Statue heeft gediend als basis voor het Vrijheidsbeeld NYC. Kortom heerlijk relaxed, leuke mensen gesproken helemaal uit Nederland? Heeft u dan nergens last van? Ja alleen het afdalen heb ik niet kunnen trainen dus spierpijn in de armen vh remmen en de handpalmen zijn beurs ondanks de fietshandschoenen. Verder geen klachten.

Morgen vertrek ik via Varese naar de stad Como aan het Comomeer ongeveer 65 km. De bedoeling is daarna om via Bellagio langs het Comomeer naar Monte Ghisallo om daar het Wielermuseum te bezoeken en het befaamde kerkje speciaal voor de Wielrenners. Dit is te bereiken via de 'muur van Sormano' met een bovengemiddeld stijgingspercentage percentage van 15 % en soms 27 % stukken op 2 km. Deze route wordt altijd bereden door de Wielrenners tijdens de Ronde van Lombardije. Dit zal wel deels lopen worden...Daarna ga ik via Lecco naar Bergamo. 2 augustus as dinsdag vlieg ik vroeg terug 8.30 uur naar Dusseldorf Weeze.

Bonne Sera ☀️

1. Arthur en Petra:
    30 juli 2016
    Wat een heerlijke luxe Frank!! Mag ook wel na zoveel fiets km. Chapeau hoor!