Van Bergamo via Novi Ligure naar Castellania Colli di Coppi la Mitica naar Pavia en Belgirate

4 juli 2017 - Belgirate, Italië

Bongiorno allemaal!

Jullie hebben even niets van ons vernomen maar wij hebben het samen hier fantastisch.

Het weerzien van Ninette was heel erg fijn in Bergamo samen de oude bovenstad bezocht en genoten van cappuccino's en daarna vertrokken naar Novi Ligure een zeer uitgebreid Wielermuseum Museo dei Campionissimobezocht.  Ergindrukwekkend met films uit het verleden en heel veel oude racebikes.

Toen naar ons B&B nabij Castellania gegaan in de middle of noware Erg mooi gelegen met uitzicht op de heuvels en kleine pitoreske dorpjes totaal geen toerist te bekennen en dit gebied heeft ons hart gestolen qua vriendelijkheid en authenticiteit!

Zaterdag de fietsmarkt bezocht in Castellania en nog een guercicotti racebike gescoord om op te knappen. Paste gelukkig nog in mijn auto. Mij ingeschreven voor de koers zondag La Mitica zie lamitica.it voor nadere info. Dit is een koers alsode aan Fausto Coppi met retro racebikes uit die tijd zoals mijn eigen Bianchi. Ook een wollen shirt giro D Italia gekocht om in stijl aan de start te verschijnen!

S Avonds in Tortona samen heerlijk gegeten en s morgens vroeg 7.30 uur naar de start Vd race Castellania gegaan. Was erg korte nacht maar ik was toch welerg excited about what was coming. Eerst werden er handtekeningen op een bord geplaatst zoals in de echte koers Ik hadnummer 34. Er werden heelsnel contacten gelegd en er was veel humor

Castellania ligt hoog in de Tortonese heuvels dus wij daalden in het begin met behoorlijke snelheden en wat je daalt moet je ook weer klimmen en de finish was ook weer in Castellania voor het huis van Coppi family.

De eerste valpartijen en lekke banden waren al snel te zien. Wel gaaf in een peloton tussen alleen maaritalianen te koersen. Wij werden begeleid door motoren politie ambulance en oude auto's en op kruisingen werd het autoverkeer voor ons stilgelegd! Wat een luxe om zo te mogen rondrijden! Na 15 km was er een pitstop

Met vers fruit water wijn etc. De sfeer was erg goed!

In de stad Tortona werden wij door een hele rij mooie dames welkom geheten en de straten stonden vol met publiek en op het centrale plein barste er een feest los met optredens. Veel eten en drinken en na een uur werd de tocht voortgezet en met in mijn achterhoofd dat de laatste etappe de hele klim terug naar boven overbehoirlijke stijle cols in de bloedhitte nog kwam besloot ik het bij koffie en cola en fruit  te houden ipv vino!

En ja hoor algauw volgde er een zeer stijle grindweg Strada bianchi van zeker 14 % stijgingspercentage. Door de kracht op de pedalen slipte je band gewoon en werden er stukken gelopen. Uiteindelijk bij de finish door Ninette en publiek onthaald en medaille gekregen . Daarna was er een gezamenlijke pasta maaltijd met veel vino en heel erg gezellig. Hierna hebben wij het woonhuis van Coppi bezocht en s middags werd ik als enige buitenlander op het podium gehezen!

De mensen hier waren zo relaxed behulpzaam en aardig dat wij in jaren niet meer meegemaakthebben en dat je niet meer wist dat dit nog bestond!

Afscheid genomen en naar Pavia gereden mooie beroemde oude  brug en centrum bekeken en maandag naar LagoMaggiore Belgirate naar hotel waar ik mijn vorige fietsreis had doorgebracht erg hartelijk ontvangen en van alle commotie bijgekomen aaan een privestrand aan het Lago! Steeds prachtig weer vandaag nog lekker zwemmen en woensdag gaan wij helaas alweer naar huis.

Bedankt voor het lezen van ons/mijn blog!

Grazie en Arreverdercci ☀️Frank en mijn lieve supporter Ninette

1. Anita:
    4 juli 2017
    Klinkt goed allemaal. Leuk en speciaal om als enige buitenlander zo in de spotlights te staan. Hele prestatie weer! Dank voor het leesplezier.
    En voor vandaag nog een lekker relaxed dagje
  2. Saskia e dirk:
    4 juli 2017
    Ziet er erg mooi uit en weer een ervaring rijker voor jullie geniet er nog van die paar dagen xxx
  3. Arthur en Petra:
    5 juli 2017
    Wat een mooie ervaringen allemaal, echt leuk om je/ jullie belevenissen te lezen! Museo del Campionissimo....alleen het woord al! wij vinden jou ook wel een stoere campionissimo hoor Frank!!
    Fijn dat Ninette er ook bij kon zijn en samen heerlijk genoten zo te zien.
    Goede terugreis gewenst!
    Liefs xxx